Доња Борина

Већ дужи низ година се у Основној школи ,,Браћа Рибар“ Доња Борина одржава амбијентално-интегрисана настава. Ове школске године, настава се реализовала у уторак, 11. октобра. Одељења првог, другог, трећег и четвртог разреда, радосно су дочекали прилику да кроз интеракцију са другарима, учитељима и околином изразе своје идеје и креативност и науче да повезују градиво из више наставних предмета.

Ученици другог разреда су у природном окружењу разговарали су о играма које су некад биле омиљене међу чобанима, али и ђацима. Разговарали су о правилима некада и сад, о значају примене правила у породици, школи, на улици, а посебно у игри и заједнички живот у групама.

Затим су ученици првог разреда имали задатак да прикупљају биљке, да их посматрају, уочавају и  прикупљене биљаке и друге природне материјале из непосредног окружења (лиске, цветови, гранчице, каменчићи, ораси, жир, лешник и др.). Након тога су добили задатак да формирају скуп од прикупљених природних материјала и на тај начин да обнове појам скупа, елемента и члана

Временске прилике су погодовале часовима амбијентално-интегрисане наставе. Ђаци су научили неке нове игре, уиграно одиграли игре које су већ знали, али је за посебну похвалу дословно усвајање правила игре, што је и био један од циљева наставе. Подсетили су се и учених правила боравка у природи, прикупљање отпада и бацања у контејнер, не уништавање живог света околине, већ боравити у природи, уживати и оставити и другима да уживају. Нису изостала ни научена саобраћајна правила, као ни јасна и прецизна ученичка упуства за учење нових игара (куће, кликери, жмурка, шуга…).